2011. július 1.

Moszkvában kapós a csorvási meggy

Három, négy megrakott kamion gördül ki a csorvási székhelyű Hunapfel Kft. gyümölcsöséből naponta. Meggyet szállítanak Moszkvába. Nagyon kelendő a garantáltan jó minőségű Békés megyei csemege. Sokan választják jövedelempótló bevételi forrásnak a meggy-szedést ezekben a hetekben a társaság gyümölcsösében.

Három, négy megrakott kamion gördül ki a csorvási székhelyű Hunapfel Kft. gyümölcsöséből naponta. Meggyet szállítanak Moszkvába. Nagyon kelendő a garantáltan jó minőségű Békés megyei csemege.

Sokan választják jövedelempótló bevételi forrásnak a meggy-szedést ezekben a hetekben a társaság gyümölcsösében. Évek óta híre megy, ha kezdődik a szezon, idén ezren jelentkeztek alkalmi munkára. Naponta jönnek a megye több településéről felnőttek, diákigazolványos és iskolalátogatási engedéllyel rendelkező fiatalok is.

Forrás: BEOL.hu

Újra itt a határszemlék ideje

A napokban megkezdődnek a határszemlék. A földhivatalok (ingatlanügyi hatóság) a határszemle keretében elsősorban a termőföld védelméről szóló törvényben előírt általános hasznosítási kötelezettség, továbbá az ideiglenes hasznosítási és a mellékhasznosítási kötelezettség teljesítését ellenőrzik.

Az általános, és az ideiglenes hasznosítási kötelezettség előírása a termőföldeket, valamint a mező-, erdőgazdasági művelés alatt álló belterületi földeket érintően áll fenn. A termőföldnek nem minősülő ingatlanokon (pl. beruházási területeken) a mellékhasznosítási kötelezettségnek kell eleget tenni.

A jogszabályok arra kötelezik a földhasználót, hogy a termőföldet a művelési ágának megfelelő termeléssel hasznosítsa, vagy termelés folytatása nélkül – a talajvédelmi előírások betartása mellett – a gyomnövények megtelepedését és terjedését megakadályozza. A szőlő és gyümölcsös művelési ágban nyilvántartott területeken a földrészleteket kizárólag a művelési ágának megfelelő termeléssel lehet hasznosítani.

A hasznosítási kötelezettség felróható elmulasztása esetén a földhivatalok földvédelmi bírságot szabnak ki.

A határszemlék a hasznosítási kötelezettség teljesítésének ellenőrzése mellett kiterjednek a termőföldek engedély nélküli hasznosításának feltárására, valamint a művelési ágak természetbeni és ingatlan-nyilvántartási egyezőségének vizsgálatára is.

Forrás: kormany.hu

Az Alföldi Tej UHT termékét is csaliként használja a Cora - Importáron jelent meg az üzletekben az Allelat

Vevőcsalogatóként használja a hazai tejfelvásárlási piacon vezető szerepet betöltő Alföldi Tej (AT)  Kft. ultra magas hőmérsékleten kezelt (UHT), 1,5 százalékos dobozos tejét is a Cora, amely az AT Allelat elnevezésű termékét az importból származó, nyomott árú UHT-tejekhez hasonló árszínvonalon hozta forgalomba a napokban. 


Az Allelat az élelmiszerláncban 135 forintos, irreálisan alacsonynak tartott literenként áron jelent meg, így árfekvése azokhoz a külföldi UHT-tejekhez igazodott, amelyek rendszeres árletörő hatást fejtenek ki a magyar piacon.

Az AT eredetileg Romániába szánt, bennragadt készletét értékesítette a Corának, amely a tételt literenként 110 forintért vásárolt meg. Ugyanakkor a 135 forintos fogyasztói ár lényegében csak a 18 százalékos általános forgalmi adót (áfa) tartalmazza, így arra például kereskedelmi költség vagy haszonkulcs nem rakódik. A „magyar tejtermékeknél” viszont a literenkénti kereskedelmi árrés sokszor 100-140 forintot is kitesz, ezért ezek – a vásárlók árérzékenysége miatt – egyértelmű versenyhátrányba kerülnek az olcsóbban forgalmazott importtejekhez képest.

Az árletörő hatású, importált UHT-tejekkel „hajszálra” azonos áron, 135 forintos literenkénti áron árulta a Cora az elmúlt napokban a székesfehérvári tejüzemet működtető Alföldi Tej Kft. Allelat elnevezésű, 1,5 százalékos dobozos termékét. Az eredeti csomagoláson magyar felirat nem szerepel, mivel a vállalat az Allelatot kifejezetten a román, a cseh és a szlovák piacon értékesíti. A termék tulajdonságairól és a gyártóról a dobozra utólag ragasztott, apró betűs magyar nyelvű címke tájékoztatja a hazai fogyasztókat.

Az AT egy román piacra szánt, bennragadt tételt adott el a Corának – közölte az agromonitor.hu-val Mélykúti Tibor, a társaság ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a vállalat a tavaszi tejtúlkínálat miatt nem adott túl Romániában a készleten és értékesítette azt belföldön. A Cora az UHT-tejet 110 forintos, a mai helyzetben reálisnak tekinthető literenkénti áron vásárolta meg – mondta az ügyvezető igazgató.

Mélykúti Tibor szerint a fogyasztói árból kitűnik, hogy a 135 forintos literenkénti ár valójában csak a 18 százalékos áfát tartalmazza, így arra kereskedelmi költség vagy haszonkulcs nem rakódik. Ugyanakkor más termékeknél – mint például a cég magyar termékcsoportjába tartozó, 2,8 százalékos tejénél – ma akár 140 forintos kereskedelmi árrés is megjelenik, mivel a 140 forint körüli átadási árhoz 280 forintos fogyasztói ár tartozik.

Más ágazati szakértők szerint az üzletláncok „kiszámíthatatlan” árpolitikája mögött az húzódik meg, hogy a 1,5 százalékos dobozos UHT-tejeket egyértelműen vevőcsalogató céllal forgalmazzák. Így a jórészt importból származó tejekkel szemben a drágább árképzésű magyar termékek egyértelműen versenyhátrányban vannak. Mint ismert, a külföldi UHT-tejek az elmúlt időszakban folyamatos feszültséget okoztak a hazai piacon. Egyes szakértők szerint a külföldi tulajdonú élelmiszerhálózatoknak csak részben érdekük, hogy magyar tejtermékeket forgalmazzanak. Időről-időre hozzájárulnak ugyanis ahhoz, hogy az „anyaországok” tejfeleslegeiket nyomott árakon más uniós tagállamokban vezessék le.  

Forrás: Agromonitor

Akvizíciót és 20 százalékos árbevétel-növekedést tervez az idén a Zimbo

A Zimbo Perbál Húsipari Termelő Kft. árbevétele tavaly elérte a 6 milliárd forintot, ebben az évben pedig 20 százalékos növekedést terveznek – jelentette ki Horváth Attila, a Zimbo-Bell csoport magyar tagjának ügyvezető igazgatója, a cégcsoport regionális vezérigazgatója. A dinamikus növekedés érdekében a cégnél – egyelőre nem részletezett – akvizíciót is terveznek.

A társaságnál átalakították a kínálatot, növelve a felső középkategóriás termékek arányát – mondta az ügyvezető igazgató az MTI-nek. Emellett a kivitel arányát is növelni kívánják, az idén az export aránya várhatóan eléri a 25 százalékot. Horváth szerint 2011-ben reális cél, hogy a Zimbo Perbál Kft. árbevétele elérje, illetve meghaladja a 7 milliárd forintot.

A gazdasági válság hatására átalakultak a fogyasztói szokások Magyarországon, és ehhez a Zimbónak is alkalmazkodnia kellett – jelentette ki az ügyvezető igazgató. Az emberek manapság ugyanis az olcsóbb, ám még mindig a prémium kategóriába tartozó feldolgozott hústermékeket keresik. Ezért döntöttek magyar gyártású új termékek bevezetéséről a belföldi piacra. Az egyes termékeket az anyavállalat fejlesztéseit alapul véve alakítottak a magyar fogyasztói igényekhez.

A Zimbo Perbál a környező országokban – főként Romániában, Szlovákiában és Csehországban – is erősíteni szeretné jelenlétét. Ezért azt tervezik, hogy a kivitelt a következő években 30-35 százalékkal növelik évente.

Forrás: Agromonitor

Alacsony oxigénszinten várják az almák a magasabb árat

Bővítette hűtőkapacitását a Hunapfel Kft. Most tesztelik az ötszázról nyolcszázharminc tonnásra növelt modern „Ultra Low Oxygen” technológiájú hűtőházat.

Nemesnyik István termelési vezető elmondta, a majd’ 130 millió forintos beruházás 35 százalékára nyertek EU-s forrást. A bővítést az indokolta, hogy éves szinten megtermett ezer tonnányi alma jelentős részét nem ősszel, nyomott áron, hanem tél végén, a tavaszi szezon elején, magasabb áron szeretnék értékesíteni. Ehhez viszont szükség volt a hűtőkapacitás növelésére.

— Ennek a technológiának az a lényege, hogy az utóérő típusú gyümölcsnél, vagyis az almánál lassítjuk az érés folyamatát azzal, hogy a 21 százalékos oxigénszintet 1,5 százalékra csökkentjük. Így februárban is éppen olyan az alma minősége, mintha frissen szedtük volna. Hűtőcelláink közül négyet speciális gyorshűtővel is felszereltünk, amellyel lehetővé válik, hogy a gyümölcs a legrövidebb időn belül elérje a kívánt szállítási hőmérsékletet.

Megtudtuk, meggyszezonban is kihasználják a bővítés adta lehetőségeket. Naponta három megtöltött kamion viszi az árut a vásárlókhoz, ám akad olyan helyzet, amikor zavar keletkezik a piacon, például nincs szabad kamion. Olyankor két napi leszedett termés is vár az elszállításra.

— Azért, hogy a szedés folyamatos maradhasson, mostantól hely is van hűtésre az esetleges gondok megoldásáig. Építettünk egy kamionrámpát, azzal pedig a rakodást könnyítettük — mondta a termelési vezető.

A társaság egyébként 90 hektáros saját és 40 hektáros integrált területen gazdálkodik. Jelenleg évente átlagosan 600 tonna étkezési és 400 tonna konzervipari meggyet, 1000 tonna almát, 300—400 tonna szilvát és 30—50 tonna cseresznyét takarít be.

Forrás. BEOL/AgroLine
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

Abo Mill (1) Afrika (1) Agrana-Juice (2) Agri-Corn (1) Agricolae (1) Agro Rehab (1) Agro-Cirkó (1) Agrofert (2) Agromashexpo (5) AgroStratéga (2) Agrya (45) Agrár kincseink (1) Agrár-Vállakozási Hitelgarancia Alapítvány (1) agrárium (607) agrárkamara (81) Agárdi Pálinkafőzde (3) akciós újság (2) AKI (19) Aldi (24) Alföldi Hűtőipari Szövetkezet (1) Alföldi Tej (3) Alimentaria (2) alkohol (10) allergén (3) alma (72) Almarégió (1) AMC (96) Amerika (9) Andol László (1) Anuga (6) Aquarius-Aqua (1) arab (1) Aranynektár (2) Aranyponty (1) Aranyszalag Minőség (3) Arzenál (8) aszalt szilva (1) aszalás (1) Auchan (76) Ausztria (28) Babati és Társa (1) babaétel (1) Baki Agrocentrum (1) Balaton (1) Balaton Bora (1) Barack-Virág (1) baromfi (104) Baromfi Coop (1) Belorusszia (1) Berettyóújfalui Tejporgyár (1) beszerzés (1) betétdíj (2) Bicskei Mezőgazdasági Termelő és Szolgáltató Zrt. (1) Biedronka (1) Bijó (1) bio (66) Bio-Funghi (2) biodiverzitás (1) BioFach (3) Biokontroll (1) Biokultúra (1) biológiai sokféleség (1) Biopont (1) birka (1) Bisnode (1) Bite (1) BKIK (1) Bock (1) bodza (4) Bolyhos Pálinkafőzde (2) Bomba (3) Bonafarm (4) Bonbonetti (12) Bondafarm (3) Bonduelle (7) bor (301) Borháló (1) Borsodi Sörgyát (5) Bosznia (1) BTT (7) Budapest márka (1) Bulgária (3) Burger King (1) burgonya (22) Buszesz (1) Bábolna Tetra (1) bárány (9) Békési Pálinka Centrum (3) búza (54) Bükki Sajt Manufaktúra (1) Campden (1) Capriovus (1) CBA (52) Cerbona (6) Cezar Winery (1) Chio (6) chips (2) chocome (1) citromsav (2) civil (9) Claessens Group-Agrár (1) Coca-Cola (4) Cool Foods (1) Coop (45) Cora (18) Corvinus Egyetem (4) Crown Foods (1) CSA (1) csabai kolbász (4) családi gazdálkodás (17) Csehország (60) cseresznye (12) Cserpes (3) csicsóka (1) csiga (1) csokoládé (19) csomagolás (32) Csányi Pincészet (1) cukor (40) cukorrépa (5) cukrászda (9) Cézár Pincészet (1) címke (22) Dagent (1) Danone (4) Debreceni Csoport (8) Debreceni Egyetem (4) Detki (3) dió (7) dm (1) Dr. Oetker (3) Dreher (6) DuPont (1) Dánia (1) díj (10) ecet (1) Edeka (1) EDI (1) Edutus (1) Egervin (1) Egri Korona Borház (1) egészség (5) Eisberg (2) Eko (1) EN (9) energiaital (9) ENSZ (3) eper (8) EU (474) EuroTier (1) export (3) EY (1) Family Frost (1) FAO (8) Farmer Expo (4) FATOSZ (2) Fehéroroszország (1) felmérés (5) fenntarthatóság (1) Ferrero (1) Fevita (1) Fino Food (3) Fitorex (1) Fiwi-Hűt (2) Fogatos-Drink (1) fogyasztás (48) fogyasztóvédelem (18) fokhagyma (3) Food Analytica (1) Foodapest (5) Foodpanda (1) Fornetti (7) Franciaország (21) FrieslandCampina (7) Fritz Pince (1) Fruit Logistica (4) Fruitbonbon (1) FruitVeb (41) funcionális (1) FuturAqua (1) FÉBÉSZ (1) FÉLT (1) földművelésügy (1) Füstli (1) Főkefe (1) fűszer (3) fűszerpaprika (17) Fűszerész (1) G'Roby (3) gabona (120) Gabonakutató (1) Galgafarm (1) Galgamenti Mezőgazdasági (1) Gallfood (1) Gallicoop (12) Gallus (1) Garden (1) Gazdaháló (1) gazdaság (112) Gazdatanács (1) gazdák (4) Gere (1) Germelyi (1) gesztenye (2) GfK (35) GISZ (1) Givaudan (1) GKI (40) GMO (32) gomba (13) GOSZ (2) GOV (2) Gramex (1) Greenpeace (1) GRoby (2) Grüne Woche (2) GS1 (1) GVH (27) gyakornok (2) gyerekek (15) Gyermelyi (7) Gyulahús (11) Gyulai Hús (21) gyulai kolbász (1) gyógynövény (6) gyümölcs (182) gyümölcslé (13) Győri Előre (1) Győri Keksz (2) Győri Likőripari (1) Győri Szeszgyár (1) görögdinnye (80) Görögország (2) hagyma (6) hal (62) Halház (1) halászlé (2) Hand Kft. (1) Hangya (4) Haribo (3) Havita-TÉSZ (1) Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (3) Heineken (5) Hell (7) helyi termék (20) Herbárium (1) Hey-ho (2) Hiper.hu (1) Hipp (1) HITA (1) hogyan (1) Holland Alma (1) Hollandia (1) honlap (1) Hortobágyi Halgazdaság (1) Horvátország (11) HOTREC (1) Hubai Ökorfarm (1) hungarikum (63) Hungaro-Food 2009 (2) Hungary Meat (2) Hungast (1) Hungerit (10) háztáji (16) HÍR (5) Hódkertész (1) hús (56) Húscsarnok (1) Húscéh (2) Hússzövetség (5) húsvét (39) IFE (1) IKSZT (2) ILSI (1) Imperial Best (1) INBÉ (1) innováció (10) InterCool (2) InterMeat (1) InterMopro (1) internet (31) Intersnack (10) iskola (24) Jacques Liszt (1) január (1) Japán (2) joghurt (2) juh (19) Jásztej (1) jégkrém (1) Kabai Cukorgyár (1) kacsa (1) Kaiser Food (2) kakaó (4) kamara (6) Kanada (3) Kanizsa Pékség (1) KAP (26) Kaposvár (5) Kapuvári Bacon (2) Kapuvári Hús (12) kartell (1) karácsony (14) kaviár (1) KE (1) kecske (3) Kecskeméti Konzerv (4) Kelet-Mecsek Mezőgazdasági (1) kenyér (58) kereskedelem (402) kereskedelmi márka (9) kertészet (18) kiadvány (5) Kinizsi 2000 (1) kist (1) kistermelő (59) kivi (1) Kiváló Magyar Élelmiszer (5) kiállítás (142) KKASE (1) klaszterek (3) Knorr (1) kolbász (8) kommunikáció (4) Kométa (12) konyhakert (4) konzerv (10) Kopint-Tárki (23) Koronás Tojás (1) Koszovó (2) Kotányi (1) Kraft Foods (5) KSH (103) kukorica (79) kutatás (10) Kutatók Éjszakája (1) káposzta (4) kávé (1) Kékkúti (4) képzés (48) kézműves (28) Kína (8) köles (1) környezetvédelem (32) Körös-Maros Biofarm (1) közigazgatás (1) közétkeztetés (44) közösségi (11) külföld (14) Kőröstej (8) lekvár (12) Lengyelország (63) Lettország (2) liba (3) libamáj (7) Lidl (49) Lipóti (8) liszt (12) logisztika (5) LZ (5) lángos (1) Léta-tészta (1) lóhús (1) lúd (1) Magnit (2) Magor.hu (1) Magro (1) magyar (121) Magyar Cukor (5) Magyar Dinnyetermelők Országos Szövetsége (1) Magyar Gasztronómiai Egyesület (4) Magyar József (1) Magyar Kereskedelmi Szövetség (1) Magyar Márkaszövetség (4) Magyar Nemzeti Kereskedőház (2) Magyar Turizmus (2) Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség (1) Mahal (1) malom (2) mandula (1) mangalica (6) margarin (1) Margitsziget (1) marhahús (38) marketing (32) Master Good (4) Match (9) Matusz-Vad (3) McCain (1) McDonalds (5) Mecsek Füszért (1) Mecsek Portéka (1) medvehagyma (1) meggy (22) Metro (21) MGSZH (2) Milánói Expo (1) Minna (1) Mintamenza (3) Mirsa (4) Mizse (1) MLBKT (1) Mlinár (3) MNVH (10) mogyoró (2) Moldova (1) Mondelez (5) Mongólia (1) Monsanto (2) Montenegro (2) MOSZ (6) MSSZ (1) MTA (3) mustár (1) mák (2) málna (3) márka (2) márkák (8) MÁSZ (1) méh (6) MÉHKE (1) MÉTE (2) méz (48) Mórich (1) NAGISZ (1) Nagy-Britannia (14) Nagybani Piac (3) NAIK (2) NAKVI (9) nano (1) Naponta (1) napraforgó (27) Naszálytej (2) NaturAqua (1) natúrpark (1) NAV (1) Nemzeti Cégtár (4) Nemzeti Park (1) nemzetközi (2) Nestlé (13) NETA (4) NFH (5) Nias (1) Nielsen (37) NMHH (1) Nobilis (2) Nordsee (1) Norvégia (2) NT (1) Nutella (1) Nyíregyházi Kenyérgyár (1) nyúl (6) NÉBIH (36) Németország (73) növénytermesztés (2) nők (1) OHK (1) OKSZ (37) olajtök (1) Olaszország (16) olivaolaj (1) OMME (1) OMÉK (33) Oroszország (89) OSI Food Solutions (1) OSZK (1) OSZT (1) Osztermayer Miklós (1) OÉTI (6) palacsinta (1) Palóc (1) Pannon Fine Food (2) Pannonhalmi Főapátság (2) PannonMill (5) Pannontej (1) Panyolai Szilvórium (1) paprika (24) paradicsom (15) Pek-Snack (1) Penny Market (9) Pepsi (1) Pet-Pack (2) pezsgő (9) piac (98) piackutatás (9) Piackutatás Napja (2) Pick (17) pirospaprika (6) pizza (1) PLMA (1) pogácsa (3) Polagra-Food (1) PP (1) Prodexpo (2) Profi (6) promóció (4) ProWein (3) Príma Pék (1) pulyka (10) Puskin Tej (1) PwC (4) pálinka (58) pálmaolaj (1) pályázat (102) Pápai Hús (17) Pékműhely (1) péksütemény (35) pénzügy (83) Pölöskei Szörp (1) racka (1) Rauch (3) Red Bull (2) reklám (9) REL (3) rendezvény (140) repce (26) Rewe (6) Reál (4) ribizli (1) rizs (1) Rohn (1) Románia (60) ropi (1) rozs (4) rágcsálnivaló (3) Rézangyal (3) Róna Péter (2) rövid ellátási lánc (4) SafeBrand (2) sajt (25) savanyúság (1) Sebestyén Kft. (1) sertéshús (225) SGS (2) SIAL (3) Sikér (2) Sirha (4) Sió (2) Sole-Mizo (4) Solum (3) sonka (14) Soproni (1) Spanyolország (4) Spar (50) Sport szelet (2) spárga (3) statisztika (4) Stühmer (1) Surjány-Hús (1) Svájc (1) Syngenta (1) szabadalom (2) szaloncukor (3) szalámi (2) Szamos (1) szamóca (1) Szarvas (1) szarvasgomba (2) Szarvasi Agrár (1) Szarvasi Mozzarella (1) Szatmári Konzervgyár (2) Szatmári Malom (1) Szatyorbolt (1) Szautner Péter (1) Szaúd-Arábia (1) Szemerey (1) szendvics (2) Szentesi (1) Szentkirályi (18) Szerbia (21) Szerencsi Bonbon (1) SZIE (1) Szilas Food (1) szilva (6) Szlovákia (71) Szlovénia (3) szója (6) szörp (4) szövetkezet (8) szürkemarha (2) szőlő (42) Sága Foods (6) sárgabarack (13) sárgadinnye (3) Sárospatak-Hungária (1) (4) Sólyom (1) sör (48) sütemény (2) tanulmány (2) tanácsadás (4) tanúsítvány (1) Tarpai Manufaktúra (5) Taylor Wessing (1) TCC (1) Tchibo (1) technika (2) Tedej (2) tej (132) tejtermék (20) termékadó (3) termékdíj (10) terméktanács (24) termőföld (13) Terra Hungarica (1) Terra Madre (1) Tesco (100) teszt (6) Tetra Pak (10) Thai President Food (1) Thaiföld (1) The London International Wine Fair (1) tojás (87) Tokaj (13) Tokaj Kereskedőház (11) Tokaj Nobilis (1) Tokaji Borvidék Fejlesztési Tanács (2) Tolnatej (3) torma (8) Tranzit Food (3) traszzsírsav (6) tritikálé (1) Tutti (1) TVE (1) Tájaink ízei (1) táplálkozás (21) társadalmi szerepvállalás (1) téliszalámi (2) TÉSZ (8) tészta (9) tökmag (1) Törley (3) Törökország (4) túró (1) Túró Rudi (3) uborka (3) Ukrajna (9) Unilever (4) Unio Coop (1) Univer (11) Urbán és Urbán (1) vad (12) Vadex (2) vadászat (1) vaj (2) Vajdaság (1) Varga Pincészet (2) vendéglátás (48) versenyképesség (2) Vesd bele magad (1) vetőmag (40) vezetés (2) VHT (16) videó (31) Vidék Minősége (1) vidékfejlesztés (24) Vietnám (1) Villány (1) Villányi Marketing Műhely (1) Villányi-Vad (1) VIMOSZ (2) virsli (7) Virágoskút (1) Visegrád (4) Vitaricum (1) VOSZ (5) válság (6) Várda-Drink (2) vásárlás (16) Védegylet (2) védjegy (54) víz (5) Waberer (1) WEF (1) WHO (1) Wiesbauer (1) Wine Fair (1) Y Pulyka (1) Yaso (1) Zalabaromfi (1) Zalaco (2) Zalai Baromfi (11) Zemplén Csokoládégyár (1) Zemplén-Hús (2) Ziegler (1) Zimbo (1) Zott (1) Zsindelyes Pálinkafőzde (2) Zwack (10) zöldborsó (6) zöldség (136) Zöldség Farm (1) Zöldségek Zöldfüzete (1) Zöldségmag (1) ÁFA (60) ÁFÉSZ (1) állateledel (2) állattenyésztés (60) ÁNTSZ (2) ár (23) árak (31) árpa (10) ásványvíz (28) Ázsia (1) édesség (38) ÉFOSZ (22) ÉKASZ (1) élelmiszer (1903) élelmiszer-biztonság (60) Élelmiszerbank (3) élelmiszeripar (112) Élelmiszerklub Alapítvány (5) Élelmiszerkönyv (17) Élelmiszerlavina (1) Élő Tisza (2) Észtország (2) ételízesítő (4) étolaj (4) Év teméke (1) Évkerék Ökotanya (1) Óvártej (2) ÖMKi (6) ÖRT (1) üdítőital (10) őstermelő (9) őszibarack (9)

Hírszemle archívum